U povodu 25 godišnjice Dana Sjećanja na žrtvu Vukovara 18.11.1991. Zagrebačka filharmonija održala je u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog svečani koncert za Vukovar pod nazivom Navik on živi ki zgine pošteno pod ravnanjem velikana, maestra Pavla Dešpalja. Tom prigodom otvorena je izložba Volimo se glazbom - Zagrebačka filharmonija u kulturnoj obnovi Vukovara 1998. - 2016. koju su organizirali Gradski muzej Vukovar, Hrvatski dom Vukovar, Franjevački samostan Vukovar, Zagrebačka filharmonija i Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog.Zagrebačka filharmonija svoj je prvi poslijeratnI nastup u Vukovaru imala davne 1998. godine na ruševinama povijesnog vukovarskog dvorca Eltz, samo dan nakon što je 27. svibnja iste godine Gradski muzej Vukovar, nakon 7 godina progonstva koje je proveo u Muzeju Mimara u Zagrebu, svečano obilježio dan povratka na domicilnu adresu u razrušeni dvorac Eltz.Izvodeći Beethovenovu Eroicu pred malobrojnom publikom Vukovaraca povratnika u nemogućim ljetnim uvjetima, točno u podne na temperaturi od 30 C stupnjeva, Zagrebačka filharmonija je i simbolično pokazala riješenost da će bez obzira na strašne posljedice agresije na Vukovar, zajedno s Vukovarcima i svim drugim ljudima dobre volje ustrajati na kulturnoj obnovi Vukovara. Tako je i nastala tradicija koju Grad Vukovar I Zagrebačka filharmonija njeguju više od desetljeća unutar koje vremena je Zagrebačka filharmonija bila ujedno i aktivni sudionik niza manifestacija i kulturnih događanja u Vukovaru između ostaloga kao sudionik Vukovarskog festivala komorne glazbe, manifestacije Nebo nad Vukovarom zatim Vukovarskih adventskih svečanosti ili nastupom u čast obljetnice Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 18. 11. 1991., izvodeći svoje koncerte nakon onog prvog u perivoju srušenog Dvorca Eltz zatim od 2000.godine u razrušenoj crkvi Sv. Filipa i Jakova, a od 2006. godine u obnovljenom zdanju Hrvatskog doma.Prijateljstvo koje je nastalo davne 1998. organiziranjem donacije koncertnog klavira Gradskom muzeju Vukovar od strane tadašnjeg ravnatelja Anđelka Ramušćaka te njegovog nasljednika Radoslava Pilepića kada se organizira prvo gostovanje uz silni emotivni naboj i želju da se koncert održi nadzornika orkestra Antonija Popovića, producentice programa Davorke Bajić i voditeljice glazbenog odjela Ministarstva kulture Sanje Raca ostalo je do danas. Nastavak arheoloških istraživanja arheološkog lokaliteta Vučedol nakon deminiranja terena otvorio je nove mogućnosti u kojima je uz voditelja istraživanja arheologa Aleksandra Durmana kao gost sudjelovao i tadašnji ravnatelj Berislav Šipuš, kao nekadašnji student prve godine arheologije na FF u Zagrebu donio je i novi vid suradnje kada se Gradski muzej i Vučedol predstavio izložbom u Lisinskom uz glazbeno potenciranje vrijednosti kulturne baštine Vukovara. Intenzivna suradnja Zagrebačke filharmonije i Vukovara nastavljena je i dalje pod ravnateljstvom Miljenka Puljića kao i sadašnjeg ravnatelja Mirka Bocha i producentice programa Zvjezdane Bardun kada se održavaju koncerti u Vukovaru dan prije ili dan poslije otvaranja godišnje koncertne sezone u Lisinskom. Sve ovo vrijeme gostovanja Zagrebačke filharmonije u Vukovaru održavaju se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH, Grada Zagreba, Grada Vukovara, u stalnoj suradnji Gradskog muzeja Vukovar, Hrvatskog doma Vukovar, Franjevačkog samostana Vukovar i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog.Zagrebačka filharmonija je od tih prvih dana gostovanja u Vukovaru da danas „pomladila“ svoje članstvo tako da svega nekoliko glazbenika sudjeluje u orkestru od prvog dana. No taj zanos i emotivna proživljenost gostovanja u Vukovaru ostali su jedinstveni do danas. I kada vukovarska publika bez daha, u potpunoj tišini odsluša koncert do kraja, sakupljene duboke emocije i orkestra i publike ispune dvoranu u završnom pljesku kojim se ponovno, kao i svake godine do sada, potvrđuje snaga prijateljstva, zajedništva i vjere da se ljepotom može pobijediti zlo.Ružica Marić, profRavnateljicaGradski muzej Vukovar